Tuesday, July 28, 2009

Google Sedang Merampas YOUTUBEISLAM.com Mari Bantu Sheikh Yusuf Estes

ALIH BAHASA ATAS PERMINTAAN SEORANG RAKAN...


[PENGUMUMAN: Berkuatkuasa mulai 5 Ogos 2009 Google (pemilik YouTube.com) akan mengambil alih domain: YOUTUBEISLAM. COM.]







---------- Forwarded message ----------
Daripada: Sheik Yusuf <sheikyusuf@yahoo. com>
Date: Ahad, 26 Jul 2009 pada 3:19 AM
Perkara: GOOGLE Sedang Dalam Usaha Mengambilalih Laman Web YOUTUBEISLAM Dari Tangan Kita Untuk Membuat Keuntungan Kewangan dan Menyebarkan Dakyah Kufur

Kepada: yusuf@bridgetofaith .com


Bismillahi Rahmani Raheem

Assalammualaikum (salam sejahtera atas kamu),

Saya memerlukan bantuan kalian, insyallah. Tolong bantu dengan melakukan beberapa perkara untuk kami dan untuk Islam, insyallah. Pertamanya baca utusan ini dan sertai kami bersama dengan orang-orang beriman kepada Allah - untuk menyekat jenayah keji lagi jijik yang akan diperlakukan oleh beberapa kerat individu yang sangat berkuasa lagi sangat rakus. Batu kami dengan menghebahkan maklumat ini dalam jaringan internet serata dunia - kita boleh melakukannya, insyaallah.

Izinkan saya bermula dari peringkat awalnya . . .

Bolehkah anda bayangkan betapa terkejutnya saya apa menerima satu email menyatakan domain laman web kami (YOUTUBEISLAM. COM) sedang dalam usaha untuk diambil alih oleh GOOGLE and their video site - YOUTUBE?

Kami diberitahu lebih kurang seperti berikut:


NOTICE: Effective August 5th, 2009 Google (pemilik atau tuan punya YouTube.com) akan mengambil alih domain anda bernama: YOUTUBEISLAM. COM.

Walaupun pihak kami telah membeli dengan sah nama domain "YOUTUBEISLAM. COM" dan pembiayaannya telah diperbaharui untuk beberapa tahun mendatang melalui GODADDY.COM malangnya GOOGLE memiliki pengaruh yang sangat besar dan kuat untuk mengambil alih begitu sahaja nama domain milik kami - walaupun bayaran telah pendahuluan telah dibuat oleh pihak kami.


Pertama, peguam mereka menghubungi kami mengatakan mereka akan mengambil nama domain kami atas alasan kami telah meniru logo mereka. (Cuba lihat log tersebut www.YOUTUBEISLAM. com/images/ logo.gif)

Mereka kemudiannya juga menyatakan bahawa nama domain kami sangat menyerupai nama milik mereka. Dengan itu kami mengubah nama dan susunatur supaya menjadi:
Yo Utu Beis Lam.com dan kami telah mendaftarkannya sebagai tanda perdangangan.
Kami ubah imej dan log supaya melambangkan nama baru domain kami.

Mereka kata mereka telah melakukan tindakan "arbitration" (sudah barang tentu kami tidak pernah diundang menyertai perbincangan tersebut) dan then our registrar (GODADDY.COM) dan terus memberi notis yang mereka akan memindahkan domain kami kepada GOOGLE.

Kami sentiasa mengawasi dan menjaga nilai peradaban yang tinggi apa yang terpapar dalam laman kami - kami tidak membenarkan sebarang siaran video yang tidak berfaedah, tidak juga kami menyiarkan sebarang video yang memburukan kepercayaan agama lain. Tidak ada khidmat menemukan pasangan lelaki dan wanita. Bahasa kesat dilarang. Kesemua unsur maklumat sesuai untuk tontonan keluarga.

Kami bayar bandwidth dengan biaya kami sendiri. Tidak pernah pengunjung dihantar melalui laman web kami ke mana-mana laman lain untuk menyerang kepercayaan agama atau mengejek kepercayaan agama lain, tidak ada satu pun tindakan dari laman web kami yang boleh menyebabkan ada pihak lain yang tersinggung.

Diatas semua itu kami juga tidak menyiarkan sebarang iklan terutamanya iklan dari GOOGLE dalam laman kami.(Mungkin agaknya alasan ini menyebabkan mereka sangat-sangat rakus untuk mengambil alih laman kami?)

Adakah mereka akan mengiklankan ribuan pelanggan mereka yang sentiasa sedia memperkenalkan ribuan pengiklan berbayar supaya boleh menerobos masuk ke dalam rumah orang-orang Islam dan nantinya orang Islam lain akan menyangka bahawa laman web ini adalah milik Sheikh Estes dengan pasukan dakwahnya?.

Atau sebetulnya memang mereka sangat benci terhadap Islam?Atau mungkin mereka tidak senang kerana menyaksikan terlalu banyak orang memilih Islam atas hasil usaha kami? Why does  GOOGLE - sebuah syarikat gergasi yang telah membeli YOUTUBE dengan harga berbilion dollar - sedang berusaha pula merampas laman web kerdil kami?
Good question.

I think you know the answer.

Adakah kita akan membiarkan sahaja mereka berbuat begitu tanpa kami memberitahu orang lain atas tindak zalim puak seperti mereka ini?
Adakah kami akan duduk berdiam diri tanpa berbuat apa-apa serta membiarkan sahaja mereka memusnahkan hasil usaha yang telah kami kerjakan? kepercayaan penonton-penonton terhadap laman kami? dan yang paling besar adalah peluang yang bakal musnah untuk orang lain mengetahui tentang kebenaran Islam melalui saluran bahasa inggeris yang mudah difahami.
We don't have to.

Kita boleh melakukan sesuatu, mungkin juga boleh kita hentikan tindakan mereka yang pengecut ini. Mari kita berganding bersama di antero dunia Islam, bersatu kita akan mampu mengubah.Sila hebahkan dan sampaikan kepada semua orang dan mereka juga boleh membantu dengan cara....

1. Dapatkan salinan utusan ini dan pastikan ianya mudah dibaca dan dimengerti
2. Simpan salinan.
3. Edarkan kepada semua kenalan dan minta mereka juga mengedarkannya kepada kenalan yang lain
4. Sertakan Mesej jelas bahawa : "Google sedang berusaha untuk merampas laman web Sheikh Yusuf Estes - www.YoutubeIslam. com Batu kami menyekat mereka - www.GuideUS. TV"
5. Hubungi orang yang anda kenal dan beritahu mereka mesej yang ingin disampaikan di atas.
6. Hantar email kepada Google dan katakan kepada mereka jangan curi laman web kami yang tidak mengandung iklan berbayar, laman web yang hanya menayangkan video mengenai keluarga, jangan ganggu biar kami yang menguruskan sendiri laman web kami.
7. Email Google dan katakan kita adalah pengguna terbesar kebanyakan khidmat yang disediakan oleh Google, katakan kita sangat bangga terhadapat khidmat yang diberi oleh Google untuk pengguna internet, tapi dalam masa yang sama tolong jangan rampas laman web yang berorientasi kekeluargaan milik kami untuk memperkenalkan kebenaran Islam dalam bahasa Inggeris.
8. Jika perlu hantarkan fax dengan isi yang sama kepada Google.
9. Hubungi akhbar tempatan, orang-orang TV dan radio katakan kami amat tidak senang dengan tindakan yang dilakukan oleh GOOGLE kepada laman web kami menyebarkan kebenaran Islam.
10. Cuba lakukan ini setiap hari sehingga berita ini tersebar dan didengari di seluruh pelusuh dunia.

11. Berditahu semua orang tentang siaran langsung pihak kami dalam laman web yang lagi satu. Betapa sangat pentingnya kita memiliki stesyen TV milik sendiri di Amerika - untuk orang2 Islam mendengarkan suara mereka.. A voice for Islam.

Ini adalah laman web tentang program2 kami
www.GuideUS. TV
12. Berdoalah semua kepada Allah dan pohonkan supaya Dia memberikan limpah izinNya memberikan kemenangan supaya Islam dan WahyuNya dapat disebarkan dalam bahasa Inggeris.
Terima kasih dan semoga anda dan keluarga anda dirahmati Allah dan semoga usaha2 anda direstuiNya untuk kebaikkan bersama, amin.
Bahan bahan ini akan disediakan dalam laman web kami, insyaallah.
1. www.GuideUS. TV
2. www.BridgeToFaith. com
3. www.WatchIslam. com

Berdoalah kepada Allah supaya laman web tersebut berjaya diselamatkan untuk menyampai kebenaran Islam, ameen.
Jazakallah khair was salam alaykum,
Yusuf Estes
www.YOUTUBEISLAM. com (while it lasts) - Article on this site: www.IslamNewsroom. com



ARTIKEL ASAL


[NOTICE: Effective August 5th, 2009 Google (owner of YouTube.com) will take over your domain name: YOUTUBEISLAM. COM.]







---------- Forwarded message ----------
From: Sheik Yusuf <sheikyusuf@yahoo. com>
Date: Sun, Jul 26, 2009 at 3:19 AM
Subject: GOOGLE is trying to take our website YOUTUBEISLAM from us to make money and spread evil
To: yusuf@bridgetofaith .com

Bismillah Rahman Raheem
Salam alaykum (peace be upon you),
I need your help, inshallah. Please do something for me and for Islam right now, inshalllah. First, read this and then join me and those who believe in Allah - to stop a very horrible crime about to be committed by some very powerful and forceful people. Help me put this information all over the Internet and around the world - we can do it, inshallah.
Let me start at the beginning . . .

Can you imagine my shock when I opened up an email telling me our website domain name (YOUTUBEISLAM. COM) is being taken over by GOOGLE and their video site - YOUTUBE?
Here is more or less what we were told:

NOTICE: Effective August 5th, 2009 Google (owner of YouTube.com) will take over your domain name: YOUTUBEISLAM. COM.
Although we have purchased the name "YOUTUBEISLAM. COM" and have renewed for several years through GODADDY.COM it seems GOOGLE has enough influence to just simply take our domain name from us - and by the way, we have even paid for it all the way through to next year.

First, their lawyers contacted us saying they were going to take our domain because we copied their logo. We didn't even come close to their logo. (look for yourself www.YOUTUBEISLAM. com/images/ logo.gif)

They next came up with saying our name was too similar to their name. We changed the name and the layout to read:
Yo Utu Beis Lam.com and we even registered that as a trade name.
We changed the logo and the images to reflect the new name.
They said they went into "arbitration" (of course we were not invited to that meeting) and then our registrar (GODADDY.COM) notified us they are "transferring" our domain name over to GOOGLE.

We have always maintained the highest of standards on our site - We never allowed any videos with inappropriate material. We did not allow videos that insulted or put down other religions. No dating or suggestive materials. No bad language. Only topics fit for all the family.
We paid for the bandwidth from our own pockets to make sure everything was always as it should be without having people click and wind up on websites attacking beliefs or making fun of believers and certainly nothing to hurt people's feelings.
Above all, we did not put up any ads (especially not GOOGLE ADS) on our site.
(Could this be why they want it so bad?)
Or is it just so they can advertise their thousands of customers who would be happy to introduce thousands of paying advertisers to ways of entering into the homes of trusting Muslims who will think the website still belongs to Yusuf Estes and his dawah team?
Maybe they just don't like Islam?
Or possibily they don't like seeing so many new people entering Islam from our work?

Why does  GOOGLE - a company who bought YOUTUBE for billions of dollars - want to take away our little website?

Good question.

I think you know the answer.

But do we have to let them do this without at least telling others about the unjust way of dealing of these people?
Are we just going to sit there and do nothing, while they destroy our work, our efforts, our viewers trust and above all - destroy the chance for many people to know the truth about real Islam in simple English language.
We don't have to.

We can make a difference, maybe even stop these cowards. Let's join together, all around the world and make a difference.
Let's tell everyone what is going on and what they can do to help....
1. Get a good copy of this page and make sure it is easy to read
2. Copy it
3. Make sure to mail it out to everyone and ask them to do the same
4. Send text messages - Like this: "Google trying to steal Yusuf Estes website - www.YoutubeIslam. com Help us stop them - www.GuideUS. TV for details"
5. Call people you know, or fax them, and tell them the same basic statement, asking them to share this message in every way possible.
6. Send regular mail to Google ask them not to steal our only ad-free, family video website and leave it for us to use.
7. Email the people at Google and tell them we all use their other services and appreciate the good things they offer for people to use, but please let us keep our family oriented website for true Islam in English.
8. Send faxes to Google and ask them to do the same thing.
9. Contact the local newspaper, the TV and radio people and tell them we are not happy with what GOOGLE is doing to our website for true Islam.
10. Remind everyone to do this each and every day until the news people pick up this story and it is heard around the world. Do it every day.
11. Tell everyone about our live broadcasts on our other websites and how important it is for us to have our own TV station in America - for Muslims to have a voice. A voice for Islam.
And by the way - on Sunday (today) we have a live broadcast on the Internet to tell everyone about all of this. It will be at 2 PM our time (EST) and will include Mutahhir Sabree myself and others.
Here is the site - link will be there, inshallah, to direct everyone to our program.
www.GuideUS. TV
12. Pray to Almighty Allah and beg Him to give victory for His deen and His message in English.
Thank you and may Allah Bless you and your family and make your efforts work for good for you and for all of us, ameen.
As regards all the material - we are keeping all of it - and we will be making it available on our other websites, inshallah. Either of the follow:
1. www.GuideUS. TV
2. www.BridgeToFaith. com
3. www.WatchIslam. com

Make dua and ask Allah to keep this site and domain for His Sake, ameen.
Jazakallah khair was salam alaykum,
Yusuf Estes
www.YOUTUBEISLAM. com (while it lasts) - Article on this site: www.IslamNewsroom. com

2 comments:

abdullah idris said...

Assalamualaikum,

Saya ingin meminta jasa baik agar artikel di atas dapat diterjemahkan ke dalam bahasa melayu.Ini kerana tidak semua dapat memahaminya dengan baik sekiranya ia ditulis dalam bahasa inggeris.

Sekiranya ia diterjemahkan ke dalam bahasa melayu, saya merasakan ia lebih mendatangkan banyak manfaat,insyaAllah.

Admin said...

W'salam,

Insyaallah akan diusahakan terjemahannya, terima kasih

Post a Comment